Om Evonet 

Evonet driver, vedligeholder og udbygger et elnet, som forsyner 325.000 hjem og virksomheder i Syd- og Sønderjylland og dele af Nordjylland. Vi ejer elnettet og elmålerne, og vi distribuerer strømmen frem til din bolig eller virksomhed.

Den 1. marts 2018 smeltede de to netselskaber Nordjysk Elnet og Syd Energi Net sammen og skiftede samtidig navn til Evonet, der er et selvstændigt brand.

Vi får dermed en tydelig adskillelse af netaktiviteter og salgsaktiviteter, og vi understøtter den frie konkurrence, hvor Evonet som et neutralt netselskab sikrer lige vilkår og adgang til distributionsnettet for alle markedets elleverandører. 

For at sikre lige adgang til vores elnet og undgå diskrimination af de forskellige aktører på det danske elmarked har vi lavet et internt overvågningsprogram, der sikrer mod dette. Du kan læse mere om dette længere nede på siden.

Stabil strøm i kontakten 

Vores elnet blev etableret for omkring 100 år siden og er gennem årene udbygget og forbedret løbende. 

Dygtige enterpriseteknikere har hver dag hænderne i nettet og er med til at sikre, at vi har stabil strøm i kontakten. Den tid, hvor strømmen er væk i vores del af elnettet, ligger blandt landets laveste: I 2016 var der strømafbrud i vores net i 13,0 minutter pr. kunde mod et landsgennemsnit på 19 minutter. Og i 2017 blev strømafbrud pr. kunde yderligere reduceret til at kun at udgøre 12,6 minutter.

Vi fortsætter dog alligevel med at optimere, investere og øge effektiviteten netop der, hvor det giver størst værdi for elnettet.

Bedre overvågning, lynhurtig fejlretning

Vedligehold af elnettet kræver stor indsigt i alle kabler, hvert et gadeskab og hver en transformerstation. Vi har derfor implementeret et nyt styrings- og overvågningssystem af elnettet. 

Med det kan vi meget nøjagtigt se, hvilke kunder der påvirkes ved driftsfejl, og præcist hvor i ledningsnettet fejlen er opstået. Det kommer kunderne til gode, fordi vi kan reagere hurtigere og mere målrettet ved fejl. Vi implementerede systemet (SCADA) som de første, og vi har testet og banet vejen for, at de øvrige selskaber kan starte op med et mere stabilt system.

Årsberetning og Program om intern Overvågning

Evonet udarbejder årligt en årsberetning, som dokumenterer, at Evonet sikrer lige adgang til vores elnet og derved undgår diskrimination af de forskellige aktører på det danske elmarked.

Årsberetningen indeholder et program for intern overvågning, som beskriver Evonets tiltag, der skal forhindre diskriminerende adfærd og sikre adskillelse af monopolaktiviteter og kommercielle aktiviteter.

Det skal blandt andet sikres, at adgangen til elnettet sker på ikke-diskriminerende vilkår, og at ingen virksomheder favoriseres med oplysninger om kundeforhold og lignende.

Se den seneste årsberetning

Se vores privatlivspolitik her

Kontakt Evonet

Hovedkontor

Evonet A/S
Edison Park 1
6715 Esbjerg N

CVR-nr. 2515 4150

Du kan kontakte os på 7518 7000 mandag til torsdag 7.30-16.00 og fredag 7.30-15.00

Ved strømafbrydelse kontakt os på vagttelefonen 7518 8279

Bankoplysninger:

Giro-nr.: 1-680-9268
Bankkonto: Reg. 7971- konto 2904055 (Sydbank)
PBS-nr.: 03070387 Deb.gr.nr.: 00144
IBAN-nr: DK1179710002904055
Swiftcode: SYBKDK22

keyboard_arrow_up