Mangler du strøm?

Der kan være mange årsager til, at du pludselig står uden strøm. Du skal altid henvende dig til din elleverandør, hvis strømmen går – din elleverandør er dem, du køber din strøm hos og betaler din regning til.

Vi har her samlet et par gode råd til, hvad du kan gøre ved strømsvigt.

Har naboen strøm?

Hvis strømmen går, er der nogle ting, du kan tjekke for at finde frem til problemet. Tjek altid først om naboen har strøm. Hvis strømmen også er forsvundet hos dem, er der sandsynligvist et strømsvigt i hele området. Hvis det er tilfældet, har vi allerede registreret fejlen og arbejder på at få strømmen tilbage. Du behøver derfor ikke at ringe ind.

Du kan orientere dig på siden her

Tjek din elmåler

Hvis du er den eneste på vejen uden strøm, så tjek først om HFI- eller HPFI-relæet er slået fra, eller om sikringerne er sprunget. Det er nemlig en typisk årsag til, at strømmen slår fra i din bolig. Sikringer og relæer findes som regel der, hvor du har installeret din elmåler. Hvis alt ser normalt ud ved elmåleren, skal du kontakte din elleverandør – det er dem, du køber din strøm hos.

Ved større strømafbrydelser

Hvis større områder er ramt af strømafbrydelser i mere end 6 timer, vil regionalradioen som regel melde en status ud løbende på situationen. Hvis du ikke har mulighed for at orientere dig via radioen, kan du med fordel kontakte andre i nærområdet, der kunne være påvirket af samme strømafbrydelse.

Vil du være på forkant ved strømafbrydelser?

Her på siden har du mulighed for at tjekke, hvad driftsstatus er på elnettet i dit område. Derudover kan du tilmelde dig vores SMS-service, så du modtager en besked direkte fra os ved planlagte og akutte strømafbrydelser.

Gå til driftsinformationen

keyboard_arrow_up