Spørgsmål og svar til din elmåler

Jeg tror ikke, at min elmåler tæller korrekt – hvad gør jeg?

Hvis du tror, at elmåleren ikke tæller korrekt, har du mulighed for at få testet elmåleren enten på et akkrediteret laboratorie eller via en test på stedet af vores servicetekniker. Findes der ingen fejl, betaler du selv omkostningerne. For at bestille et tjek skal du kontakte din elleverandør.


Hvorfor lyser elmåleren rødt?

Elmåleren kan stå med en tidsfejl og derfor lyse rød. Systemet nulstiller selv denne tidsfejl. Forsvinder den ikke inden 10 dage, kan du skrive til os på formularen her

Hvor kan jeg finde en vejledning til min elmåler?

Du kan finde en vejledning til din elmåler her


Jeg kan ikke aflæse displayet på min elmåler. Hvad gør jeg?

Installationen omkring elmåleren er ejet af dig. Derfor skal du kontakte din egen elinstallatør, hvis du oplever fejl. Hvis aflæsning ikke er muligt på selve målerdisplayet, så skriv til os her

Jeg tror, min elmåler er defekt. Hvad gør jeg?

Hvis du har mistanke om, at elmåleren er defekt, skal du hurtigst muligt gøre os opmærksom på det. Det gør du ved at kontakte din elleverandør, som bestiller et målertjek hos os.


Jeg ønsker pulser fra elmåleren. Hvad gør jeg?

Ønsker du pulser fra din elmåler, skal du kontakte egen elinstallatør. Derefter bestilles der en puls hos os.

Jeg bor i Nordjylland. Hvornår får jeg installeret en fjernaflæst elmåler?

De elkunder, der fortsat ikke har en fjernaflæst elmåler, vil få udskiftet deres elmåler i løbet af 2018. Hvis du vil se, hvornår din elmåler bliver udskiftet, kan du finde information om det her


Hvad gør jeg, hvis min elmåler er beskadiget eller brændt sammen?

Hvis din elmåleren er brændt sammen eller beskadiget, skal du kontakte din elinstallatør.

Må jeg selv flytte min elmåler, hvis jeg ønsker, at den skal være et andet sted?

Nej du må ikke selv flytte elmåleren. Kontakt i stedet en elinstallatør.


Her kan du skrive til os, hvis du har spørgsmål vedr. din elmåler.

keyboard_arrow_up